July 4, 2012

Keajaiban Hubungan Manusia Dan Haiwan (Part 2)

Satu lagi hubungan istimewa antara manusia dan binatang yang jarang kita tengok. Kali ini berkenaan dengan singa lak. Singa ok.. bukan kucing dalam kandang ye.. hehe.. 

Kevin Richardson adalah seorang animal behaviorist @ pakar kelakuan binatang (ade ke jawatan ni kat Malaysia?) dan melakukan kajian yang sangat mendalam mengenai haiwan di Afrika. Tambah-tambah lagi berkenaan dengan singa dan hyena@dubuk. Beliau dikenali sebagai The Lions Whisperer kerana kepakaran beliau berkenaan dengan singa. Bayangkan, beliau boleh diterima masuk dalam kawanan dubuk dan singa sebagai satu keluarga oleh haiwan itu. Wow! expert habis..!!

Apa pun, jom kita layan pic-pic n video beliau

Man and lions - friends
Selamba je main cium hidung. Sekali dia ngaapp..


Main cekik-cekik lak beliau ni ye..

Kabadi stail singa

Yeehaa..!! siap hang out kat belakang lagi

Dua-dua buat muka jinak. haha..




Opppsss... ada satu lagi video berkenaan dengan singa ni. 

Pada tahun 1969, John Rendall dan Ace Bourke membeli seekor anak singa di Harrods (masa tu memang masih legal) dan diberi nama Christian. Oleh kerana singa itu membesar dengan cepat, akhirnya ianya terpaksa dihantar ke Kenya, Afrika pada tahun 1972 untuk dilepaskan kembali kepada hidupan liar. Sembilan bulan kemudian, mereka datang ke sana untuk melihat singa mereka. Jom check out..!!



No comments:

Post a Comment