July 17, 2012

Tumor Seberat 90 Kg..!!

Nguen Duy Hai, 31, adalah seorang lelaki yang sangat tabah. Beliau telah menghidap penyakit tumor yang amat jarang sekali berlaku tatkala beliau berumur 4 tahun lagi. 15 tahun yang lepas, kaki kanan beliau terpaksa dipotong bagi mengelakkan tumor tersebut merebak tetapi gagal. Pada tahun-tahun seterusnya, tumor tersebut semakin membesar dan menyukarkan beliau.

Pada tahun 2011, seorang pengarah dan produser filem, Andrew Nock mendedahkan kesengsaraan yang dialami oleh Nguen Duy Hai. Ia serta merta menarik perhatian dunia mengenai kesengsaraan beliau. Pada  Jan 2012, Hai telah menjalani pembedahan khas selama 12 jam diketuai oleh Dr. Mckinnon, iaitu doktor yang terkemuka dalam bidang pembedahan plastik dan body recontsructive surgery. Pada waktu ini, tumor tersebut telah pun menjangkau berat sehingga 90 kg!! Meskipun banyak kehilangan darah, pembedahan tersebut berjaya membuang tumor tersebut.


record-breaking smile remarkable nguyen duy hai living life scariest tumor





hai

hai




hai

hai12 Nguyen Duy Hai, with 82 kg tumor removed, to celebrate Tet at home

hai3 Nguyen Duy Hai, with 82 kg tumor removed, to celebrate Tet at home

Nguyen Duy Hai, 32, has fully recovered after the renowned Chicago-based surgeon, McKay McKinnon, removed his 180-lb tumor on January 5.


3 comments:

  1. subhanallah..first time sy tgk cmni..

    ReplyDelete
  2. bersyukurlah dengan apa yang kita ada..

    ReplyDelete
  3. bayangkan kalo kite yang terkna penyakit camtu..allahuakbar!!

    ReplyDelete